【急募!】正社員募集のお知らせ

ロモグラフィーはオーストリアに本社を置くインターナショナルなフィルムカメラブランドです。デジタル化が進む世の中でアナログカメラにこだわり、世の潮流と逆行しながらもなお成長を続けるグローバル企業の中で切磋琢磨していける仲間を探しています。

募集中のポジション (クリックすると詳細情報を表示できます)

--------------------------------------------------------------------------------

経理・総務マネージャー (Finance and Administrative Manager)

English follows Japanese.

株式会社ロモジャパンでは細部までこだわる経理・総務マネージャーを募集しています。従業員の記録、給与計算、在庫管理、注文処理、顧客からの請求書発行などの財務・管理業務、財務報告、キャッシュフロー、予算作成などの会計業務を担当していただきます。
本社や海外支社のチーム(ウィーン、香港など)とコミュニケーションをしながら、グローバルな環境で働いてみませんか?

※採用から3ヶ月は試用期間になります。

ポジション :
経理・総務マネージャー/総務担当者

募集内容 :
勤務地:東京都千代田区神田小川町3-16-1 共和神田ビル2F
雇用形態:正社員(社会保険、雇用保険、労災保険完備)
給与:経験と能力に基き相談
勤務時間:原則平日のみ。10:00 -19:00 1日8時間勤務 (休憩1時間)
勤務期間:長期
入社時期:できるだけ早期

職務内容:
従業員の給与管理
年末の税金計算と法定報告書の作成とCPAとの連携
月次決算と源泉徴収票の作成
社会保険、社員異動、賞与支給に関する書類の作成と管理
給与計算の処理、採用活動の支援
オンラインおよびホールセールの注文処理、カスタマーサービスのサポート
在庫管理と棚卸し業務
小口現金の管理、決算書・経費報告書・キャッシュフロー報告書の作成
予算作成と報告の補助
海外チームへのレポートの作成、会社間調整の実行
会計基幹システムのアップデート/帳簿の作成

求める人材 :
会計学またはビジネス関連分野の学士号取得者
2年以上の経理または事務サポート業務の経験がある方
英語スキル(ライティング、会話)必須
Microsoft Office(特にExcel、Google Sheet)に精通している方優遇
会計基幹システム(ERP)の使用経験者優遇
文書および口頭でのコミュニケーション能力が高い方
マルチタスクとタスクの優先順位を把握し業務に取り組める方
協調性があり、強い組織力と時間管理能力に自信のある方
スピード感のある環境で働き、優先順位の変化に対応する能力がある方

必要書類:
履歴書(日本語・英語 両方にて)
顔写真のある履歴書をご利用ください。
職務経歴書(日本語・英語 両方にて)
応募方法
必要書類を下記メールアドレスまで、添付の上送信してください。
※各書類、日本語と英語の添付を必ずご確認ください。
job-japan@lomography.com
メールアドレスと電話番号を必ず明記の上ご提出ください。
面接選考にお進みいただく方にのみご返信させていただきます。

We are seeking a detail-oriented Finance and Administrative Manager/ Administration Officer to join our team. The successful candidate will be responsible for managing finance and administrative tasks, including employee records, payroll, inventory management, order processing, and customer invoicing, as well as accounting tasks such as financial reporting, cash flow, and budgeting.

Position:
Finance and Administrative Manager/ Administration Officer
Location: Tokyo, Japan
Employment type: Full time

Responsibilities:
Manage employee records and retirement
Prepare and work with CPA for the year-end tax calculations and statutory reports
Prepare monthly closings and withholding tax reports
Create and maintain documents for social insurance, employee changes, and bonus payments
Process payroll and assist with recruiting
Process online and wholesale orders, release online orders, and provide customer service support
Manage inventory
Manage petty cash and prepare financial statements and expense reports and cash flow report
Assist with budget preparation and reporting
Create reporting packages and perform intercompany reconciliation
Update webERP / Book-keeping

Requirements:
Bachelor's degree in Accounting or business related field
2+ years of experience in accounting or administrative support role
Good English skills in written and spoken is a must
Proficient in Microsoft Office, particularly Excel, Google Sheet
Experience with webERP preferred
Strong written and verbal communication skills
Ability to multitask and prioritize effectively
Strong organizational and time management skills
Ability to work in a fast-paced environment and adapt to changing priorities

job-japan@lomography.com

2023-04-13 #ニュース #people kota_97 の記事

コメントはまだありません

他の記事を読む